Holten wint derby bij Nieuw Heeten

Op een zon overgoten sportpark “De Belte” in Nieuw Heeten heeft Holten een 0-1 overwinning geboekt tegen Nieuw Heeten.

De spelers van trainer Richard Smit hadden iets goed te maken na het afgelopen paasweekend. Op 2e paasdag hadden de roodzwarten onnodig gelijk gespeeld tegen Broekland. Holten begon dan ook voortvarend aan de wedstrijd en combineerde er in de 1e helft lustig op los. Nieuw Heeten kon niets anders doen dan de beuk er in gooien en te gokken op een moment van onachtzaamheid van de Holtense verdediging, maar de roodzwarten hadden hun verdediging goed op orde en gaven de hele wedstrijd niets weg. Ondanks het overwicht kwamen de Holtenaren niet tot veel grote kansen. Gijs Martens krulde een vrije trap langs de muur, echter deze werd knap onschadelijk gemaakt door de keeper van Nieuw Heeten. Verder was er een vrije schietkans voor Martijn van der Werken maar hij schoot de bal hoog over. Zo was het 0-0 bij rust.

In de 2e helft voerde Holten de druk op en in tegenstelling tot de 1e helft resulteerde dit wel in grote kansen voor de roodzwarte formatie. In de 58e werd Dion Reusink na een steekbal 1 op 1 gezet met de keeper, echter zijn schot werd knap gepareerd door de keeper van Nieuw Heeten. Kort daarop werd Gijs Martens onderuit geschoffeld op de rand van het strafschopgebied. De jonge scheidsrechter die een prima wedstrijd floot beoordeelde overtreding als een vrije trap buiten de 16 meter. Uit de vrije trap kwam geen gevaar. Nieuw Heeten bleef fysiek het randje op zoeken en probeerde Holten hiermee uit het spel te halen, echter dit lukte niet. De Holtense formatie bleef de aanval zoeken en het was Tom Lenderink die rond de 70e minuut het probeerde met een afstandsschot, echter deze trof geen doel. Kort daarop werd Bas Tuitert na een vlotte combinatie alleen voor de keeper gezet echter hij schoot naast het doel. In de 77e minuut kreeg de roodzwarte eindelijk loon naar werken, Dion Reusink werd aangespeeld aan de rechterzijde van de 16 meter en hij wist met een knappe steekbal Stan van den Berg in stelling te brengen voor de keeper. Stan ronde koeltjes af met een bekeken schot in de korte hoek. In het laatste deel van de wedstrijd waren er nog wat kleine kansjes voor Holten, maar uiteindelijk was 0-1 de eindstand.

Door deze overwinning blijft Holten op kampioenskoers en volgende week zondag, 1 mei om 14.00 uur, kan er thuis een grote stap gezet worden als Holten aantreed tegen medetitelkandidaat Enter. Bij een overwinning wordt het gat 6 punten en dan komt het kampioenschap wel heel dicht bij.

Opstelling VV Holten: Jesse Ulfman, Stan van den Berg (Klaas Martens), Frank Marsman, Rob Hofman, Sjors van Geresheim, Tom Lenderink, Leon Oudenampsen©, Gijs Martens, Martijn van der Werken ( Mick Hofman), Bas Tuitert (Harm Jansen) en Dion Reusink (Bjorn Visser).