Op een zon overgoten sportpark Meermanskamp heeft Holten een gemakkelijke overwinning geboekt tegen Raalte. Er werd met maar liefst 5-0 gewonnen.

De spelers van Holten en Raalte werden verwelkomd door de vlaggers van Holten JO13-2, die als pupillen team  van de week de spelers een fraaie entree gaven op het hoofdveld.  Holten begon geconcentreerd aan de wedstrijd en zette de bezoekers uit Raalte direct onder druk. Dit resulteerde al snel in een snelle voorsprong, het was in de 7e minuut Tom Lenderink die de 1-0 op het scorebord zette. Holten domineerde de 1e helft met vloeiend aanvalsspel maar verzuimde om dit uit te drukken in de score. Kort voor rust was het dan toch raak, Gijs Martens nam een vrije trap vanaf de rechterkant en draaide deze bij de 2e paal binnen. Er was nog even wat verwarring wie de goal maakte want het leek erop dat Stan van de Berg de pal nog schampte echter dit was niet het geval en zo kreeg Gijs de 2-0 op zijn naam. Dit was ook teven de ruststand, een smet op de 1e helft was het uitvallen van Klaas Martens hij werd halverwege de 1e helft uit de wedstrijd geschopt en moest zich noodgedwongen laten wisselen.

In de 2e helft nam Holten gas terug, komend paasweekend moet de roodzwarte formatie van trainer Richard Smit 2 keer aan de bak en de mannen konden het zich veroorloven om een versnelling lager te spelen. Raalte kreeg iets meer aandeel in het spel maar dit resulteerde niet in grote kansen voor de wit/blauwe formatie. Raalte bleef net als in de 1e helft wel fysiek het randje opzoeken en dit resulteerde in een aantal smerige overtredingen die door de scheidsrechter niet op de juiste manier geïnterpreteerd werden. Een gele kaart was zeker in een aantal gevallen een passende sanctie geweest, maar de scheidsrechter liet dit na. Echter in de 65e minuut was het de aanvoerder van Raalte die zijn collega aanvoerder, Leon Oudenampsen van Holten, torpedeerde en dit was zo overduidelijk dat de scheidsrechter niet anders kon dan een rode kaart te tonen. Het spelbeeld veranderde niet echt en het leek erop dat 2-0 ook de eindstand zou gaan worden. In de 84e minuut kwam er plotsklaps weer leven in de wedstrijd toen de ingevallen Bas Tuitert gevloerd werd in de 16 meter. Dit cadeautje werd uitgepakt door Gijs Martens die de 3-0 op het bord op het scorebord zette. Holten kreeg weer de geest en gaf de laatste 5 minuten weer gas en dit resulteerde in nog 2 extra doelpunten. De 4-0 was van Tom Lenderink die een lange bal van keeper Jesse Ulfman op fraaie wijze afwerkte en de 5-0 een droge knal van Mick Hofman na een afgeslagen bal in de 16 meter.

Door deze overwinning blijft Holten op kampioenskoers. Komend paasweekend speelt Holten op zaterdag om 18.00 uur in Zwolle tegen FC Uluspor. Op 2e paasdag speelt Holten in Broekland tegen de gelijknamige voetbalclub. Hopelijk kan er komende weekend weer beschikt worden over Dion Reusink, Klaas Martens en Martijn van der Werken want zij vielen gisteren allemaal uit met een blessure.

Opstelling VV Holten: Jesse Ulfman, Stan van den Berg, Luuk van der Linden, Rob Hofman, Sjors van Geresheim, Klaas Martens ( Mick Hofman), Leon Oudenampsen©, Gijs Martens, Harm Jansen (Bas Tuitert), Martijn van der Werken (Dion Reusink (Dylan van der Hulst)) en Tom Lenderink