Holten wint van Heeten

Na de derde wedstrijd van het seizoen hebben de mannen van trainer Mark Bolink nog steeds de ongeslagen status en zijn ze samen met 4 andere ploegen lijstaanvoerder in de klasse 4B.

Holten startte de wedstrijd met veel inzet, waar Heeten in mee ging. De goed leidende arbiter Oude Wolcherink uit Oldenzaal had besloten de wedstrijd kort te houden waardoor het spel in het eerste half uur veelvuldig stillag door de vele, vooral kleine overtredingen. Het eerste gevaar na 4 minuten kwam van de roodzwarte thuisploeg die een hard schot voorlangs zagen gaan. Holten was de bovenliggende ploeg maar dit resulteerde niet in veel kansen. De grootste kans in het eerste half uur was voor de gasten uit Heeten, na een slechte uittrap van Keeper Jesse Ulfman was het de spits van Heeten die de bal naast het doel schoot. Het laatste kwartier werd Holten gevaarlijker en in de 40e minuut was het eindelijk raak. Na een voorzet van de rechterkant legde Dion Reusink de bal met de borst panklaar voor Timo van Zon en die schoot de bal snoeihard binnen. 1-0 en dit was teven de ruststand.

Na rust bleef de thuisploeg de bovenliggende partij, Holten bleef spelen met een hoge intensiteit en hier de hadden Groenwitten gasten het duidelijk moeilijk mee. Holten kreeg hier en daar nog wel wat kansjes, maar het was wachten tot de 60e minuut voordat de voorsprong uitgebreid werd. Gijs Martens schoot de bal na een goede aanval binnen, de keeper was kansloos omdat de bal van richting veranderd werd. 2-0 en hier mee was de wedstrijd gespeeld. Holten nam wat gas terug waardoor Heeten iets gevaarlijker werd, dit resulteerde nog in 2 kansjes voor Heeten maar gelukkig wist de Holtense defensie deze onschadelijk te maken.

Al met al een goede overwinning, de ploeg van trainer Mark Bolink is aan het groeien. De wedstrijdinstelling is prima en het plezier spat ervan af. Het veldspel behoeft nog wel wat verbetering, maar dit zal de komende weken zeker nog gaan verbeteren. Of te wel een prima start van de competitie

Opstelling: Jesse Ulfman, Stan van den Berg, Rick Stoevenbelt, Luuk van der Linden, Siem Rensen, Luc Akkermans, Gijs Martens (Werner Lubbersen), Leon Oudenampsen ©, Timo van Zon, Dion Reusink (Luuk Veenstra), Kees Martens (Max Scheperman).