Holten sluit seizoen af met ruime overwinning

Afgelopen zondag stond de laatste wedstrijd van het seizoen op het programma tegen Lettele. Voor beide ploegen stond er niets meer op het spel en Holten beleefde dan ook een makkelijk middag en wist met maar liefst 6-1 te winnen.

Interim-trainer Richard van Dellen had zijn opstelling aangepast en gaf een aantal vaste spelers rust. Holten begon ook voortvarend aan de wedstrijd want na 3 minuten was het Tom Lenderink die de 1-0 op het bord zette. Holten bleef de aanval zoeken en na 15 minuten was het wederom raak, 2-0 door Kees Martens. In de 16e minuut moest Holten al wisselen, Dion Reusink moest tot zijn grote teleurstelling met een hamstringblessure het veld verlaten. Dion had zijn 1e basisplaats sinds dat hij vorig jaar mei een zware knieblessure opliep en hij werd vervangen door Max Scheperman.  Holten bleef aandringen en creëerde een aantal goede kansen echter het duurde tot de 36e minuut voordat Max de 3-0 liet aantekenen. Kort daarop kwam Lettele tot 3-1 door een verslapping in de Roodzwarte defensie en dit was tevens de ruststand.

In de 2e helft was Holten nog steeds heer en meester en Lettele miste te veel spelers om een vuist te kunnen maken en Holten liep als snel uit naar 5-0 door doelpunt van Kees Martens en aanvoerder Leon Oudenampsen. Holten nam daarna wat gas terug en zo kabbelde de wedstrijd wat voort. Er waren wat nog kleine kansen. In de 86e minuut was het hoogtepunt van de 2e helft, Pelle Lalkens 17 jaar maakte zijn debuut in Holten 1 en ook reservedoelman Sven Bannink kreeg nog wat speelminuten. Het slotakkoord was voor Holten, Werner Lubbersen zette in de 89e minuut de 6-1 eindstand op het bord.

Met deze makkelijke overwinning zit de competitie erop voor de roodzwarten van interim-trainer Richard van Dellen. Holten eindigt op een 6e plek in de 4e klasse. Volgend seizoen zal Mark Bolink uit Goor het stokje overnemen en hopelijk kunnen de roodzwarten dan weer meespelen in de strijd om de bovenste plekken.

Opstelling VV Holten: Jesse Ulfman (Sven Bannink), Leon Oudenampsen©, Luuk van der Linde, Stan van den Berg (Pelle Lalkens), Werner Lubbersen, Luc Stegeman, Luc Akkermans (Klaas Martens), Gijs Martens, Dion Reusink (Max Scheperman), Tom Lenderink, Kees Martens.